باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا بالاور - علی صادقزاده کارگردان نمایش «وی آی پی با طعم مرگ» از کرمان که در بخش منتخب جشنوارههای استانی چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر حاضر است، درباره این نمایش گفت: این اثر از حدود یک سال پیش آغاز شد، و بر اساس یک ایده و به شکل کارگاهی با روزی دو ساعت تمرین مداوم، بالاخره به جشنواره استانی رسید. سرانجام از بین ۳۶ کاری که درخواست حضور در جشنواره را داشتند جزء هشت کار جشنواره انتخاب شد و خوشبختانه توانست نظر مخاطبان و هیات داوران را جلب کند.
وی ادامه داد: این چهارمین کاریاست که نویسندگی و کارگردانی میکنم و سومین بار است که با کار خودم به جشنواره فجر میآیم. البته دو بار دیگر هم به عنوان بازیگر با کارهای دیگر در این رویداد مهم حضور داشتم.
صادقزاده افزود: «وی آی پی با طعم مرگ»، یک کار رئالیستی با رویکردی اجتماعی در خصوص مسائل و مشکلات جامعه است که این روزها بسیار با آن درگیر هستیم. ما به عنوان بخش کوچکی از جامعه با هنر خود سعی کردیم که این ضعف و کاستی را در قالب یک نمایش به تصویر بکشیم با امید اینکه حتی اگر شده تلنگر کوچکی به مخاطب بزنیم و او را کمی آگاه سازیم.
وی درباره وجه تمایز این اثر عنوان کرد: ما در «وی آی پی با طعم مرگ» نه تنها رفتار غلط آدمها را به تصویر کشیدهایم بلکه نقد بیپردهای هم به برخی از مدیران و شیوه عملکردشان داریم و به نظرم هنر باید اینگونه باشد.
این کارگردان گفت: متاسفانه اکنون آثار زیادی تولید میشوند که موضوع و متن آنها نه تنها امروزی نیست بلکه گاهی ربطی به فرهنگ و جامعه ما هم ندارد یا تاریخشان گذشته و دیگر دردی را دوا نمیکند که فکر میکنم این بزرگترین ضعف محسوب میشود.
این هنرمند بیان کرد: سالهای گذشته هنرمندان تئاتر شهرستانی با ورود به جشنواره ی فجر و اجرا در جشنواره امید زیادی داشتند که دیده شوند و جذب پروژه های تلویزیونی و سینمایی شوند و این اتفاق هم کم وبیش رخ می داد، اما رفته رفته با اتفاقاتی که در تلویزیون و سینما افتاد امیدشان خیلی کم شد. البته من، به شخصه با جشنواره تئاتر فجر بیشتر دیده شدم و به استعدادم در حوزه بازیگری توجه شد.